Firemní médium roku

Informace o anketě Firemní médium roku:

Anketa Firemní médium roku je hodnocením institucionálních komunikací a to jak interní komunikace organizace, tak prezentace a komunikace společnosti navenek.

Firmy a organizace ze soukromého i veřejného sektoru soutěží se svými médii o získání kvalitativního ohodnocení a to v následujících kategoriích - Tiskovina, Výroční zpráva, Internet a Studentské médium. Každá tato kategorie má své podkategorie; tiskovina se dělí na firemní tiskovinu, tiskovinu neziskového sektoru a tiskovinu veřejné a státní správy. Kategorie výroční zpráva se dělí na firemní výroční zprávu, výroční zprávu veřejného sektoru a zprávu neziskového sektoru. Internet pak na www stránky, E-letter, Sociální sítě a Videopropagace. Do kategorie Studentské médium se může přihlásit jakýkoliv studentský subjekt se svým médiem.

Firemní média jsou hodnocena porotci z řad specialistů v oblasti komunikace, kteří posuzují komunikativnost, důvěryhodnost, strukturu a jazykovou úroveň obsahu, kompozici, úroveň výtvarného sdělení, kontext se soudobým výtvarným trendem, typografii, práci s fotografiemi a ilustracemi.

Vítěz soutěže je oprávněn používat certifikát, logo a titul Firemní médium roku ve svých propagačních materiálech.

Historie Firemního média roku:

Historie soutěže sahá do roku 2002, kdy tato anketa poprvé proběhla. Do prvního ročníku se přihlásilo více jak třicet firem a organizací s více jak šedesáti médii. V tomto prémiovém ročníku se nejlépe umístili: T-Mobile CZ se svým Impulsem a unikátním intranetem, Metrostav a.s. s novinami Metrostav a časopisem Profil, Západočeská energetika a Karosa s www stránkami. Soutěž byla poté vyhlašována pravidelně každý rok. Posledním ročníkem před obnovenou premiérou v roce 2011 byl ročník 2005. V roce 2005 se nejlépe umístili: ŠKODA - auto, a.s. za firemní noviny, Zentiva, a.s. se svým novým intranetem, T-Mobile CZ za svou firemní brožuru, firemní magazín a web, Boomerang Publishing s magazínem ČILICHILI pro klienty, Matrostav, a.s. za výroční zprávu a Město Rumburk za městské noviny.

Anketa byla obnovena v roce 2011. Od tohoto roku Firemní médium roku organizuje a každý rok vyhlašuje sama Komora Public Relations.

Firemní médium roku – aktuality a poslední ročníky:

Firemní médium roku 2014: Jubilejní 10. ročník ankety!

Registrace do ankety Firemní médium roku 2014 probíhala od 3.11.2014 do 12.1.2015. Do letošního ročníku ankety se přihlásilo dvacet subjektů s více jak padesáti médii.

Seznam přihlášených do ankety Firemní médium roku 2014:

Slavnostní vyhlášení ankety se uskutečnilo ve čtvrtek 26.3.2013 v nové restauraci Bistro’OS v Praze, v Ostrovní ulici 28 od 13:30 hod.

Při příležitosti jubilejního ročníku se Komora PR rozhodla vyhlásit novou kategorii Sociální média. Mimo tuto speciální kategorii vyhlašovanou k 10. výročí ankety Firemní médium roku, soutěžily firmy a organizace ze soukromého i veřejného sektoru v následujících kategoriích - Tiskovina, Výroční zpráva, Internet a Studentské médium. Každá tato kategorie má své podkategorie; tiskovina se dělí na firemní tiskovinu, tiskovinu neziskového sektoru a tiskovinu veřejné a státní správy. Kategorie výroční zpráva se dělí na firemní výroční zprávu, výroční zprávu veřejného sektoru a zprávu neziskového sektoru. Internet pak na www stránky, E-letter a Videopropagace. Do kategorie Studentské médium se může přihlásit jakýkoliv studentský subjekt se svým médiem.

V odborné porotě, která vyhodnotila Firemní médium roku 2014, zasedl předseda představenstva Komory Public Relations (KoPR) Jiří Chvojka; Jiří Troskov, grafický designér; Petr Schwarz, novinář, a Mikoláš Černý, ředitel agentury P.G.M. Porotci posuzovali přesnost, důvěryhodnost, strukturu a jazykovou úroveň obsahu, kompozici, úroveň výtvarného sdělení, kontext se soudobým výtvarným trendem, typografii, práci s fotografiemi a ilustracemi a přínos pro propagaci vydavatele.

Výherci ročníku 2014 jsou následující:

KATEGORIE TISKOVINA – FIREMNÍ TISKOVINA: ČD pro vás (České dráhy, a.s.)

KATEGORIE TISKOVINA – TISKOVINA VEŘEJNÉ A STÁTNÍ SPRÁVY – To jsou PARDUBICE (Statutární město Pardubice)

KATEGORIE INTERNET – WWW STRÁNKY – www.praha14.cz (Úřad městské části Praha 14)

KATEGORIE SOCIÁLNÍ SÍTĚ – www.brno.cz/twitter (Magistrát města Brna)

Zvláštní cena poroty -  město Most za tiskoviny k Evropskému městu sportu

Zvláštní cena poroty -  CZECH COAL GROUP za www.coaltv.cz

Čestné uznání Komory Public Relations (KoPR) – JOURNAL (Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích)

Absolutní vítěz: Energy Outlook 2050 (Skupina ČEZ)

Partneři tohoto ročníku: MMPortal.cz

MMPortal.cz

MMportal.cz vznikl v roce 2009 a je specializovaným serverem pro zaměstnance českých agentur z různých marketingových oborů, jejich dodavatele, in-house marketingové pracovníky firem, pracovníky v médiích, studenty marketingových oborů a další příznivce této tématiky. MMportal.cz umožňuje efektivní a přesně cílenou prezentaci pro firmy pracující v oboru a jejich dodavatele; nabízí nejenom prostor pro profesní prezentaci jednotlivců a vzájemnou komunikaci s ostatními uživateli portálu ale hlavně také informace užitečné pro práci a profesní rozvoj v oblasti, marketingu, reklamy, public relations, promotions a dalších oborů.

 

Firemní médium roku 2013 - 2014 - PŘEDKOLO: hodnocení turistických webů velkých měst

V předkole ankety Firemní médium roku vyhrály ve srovnání turistických webů velkých měst Praha, Brno a Olomouc

Nejlepší stránky podporující turistiku mají v České republice mezi velkými městy Praha, Brno a Olomouc. Shodla se na tom porota Komory Public Relations složená z odborníků na turismus, grafiku, propagaci a webový design. Výsledky hodnocení dnes zveřejnila Komora Public Relations v rámci zahájení dalšího ročníku soutěže Firemní médium roku.

„Letos vyhlašuje Komora Public Relations 10. ročník soutěže o nejlepší firemní médium v ČR. Při příležitosti jubilejního ročníku jsme se rozhodli poprvé v historii ankety zorganizovat předkolo, kde odborná porota zhodnotí webové stránky krajských měst v celé České republice zaměřené na podporu turistiky. Tyto portály mají za cíl informovat domácí i zahraniční turisty o možnostech související s návštěvou v příslušném městě a kraji. Jsou před komunálními volbami vizitkou vedení měst, zároveň jsou odrazem investic, které v oblasti cestovního ruchu realizují ze státního rozpočtu i evropských fondů,“ uvedl předseda představenstva Komory PR Jiří Chvojka.

Odborná posuzovala webové stránky krajských měst, které Komora PR vybrala z veřejně dostupných zdrojů. Výsledné známky jsou uvedeny níže, více informací je uveřejněno na stránce www.komorapr.cz. Hlavní město Praha i vzhledem k investicím do své stránky s přehledem vyhrálo, v rozstřelu o druhé a třetí místo nakonec porotci upřednostnili stránky gotobrno.cz, vzhledem k lépe provázanému obsahu a lepší optimalizaci pro tablety a smartphones.

Anketa Firemní médium roku je hodnocením kvality komunikace segmentu propagačních časopisů, internetových stránek a dalších komunikačních nástrojů, které v České republice používají organizace všech typů k oslovení svých zákazníků nebo zaměstnanců. Odborná porota hodnotí přibližně v patnácti kategoriích více než 100 médií ročně.


Umístění a výsledné známky (školní známkování):

1. místo

www.praguewelcome.cz

Provozovatel webu: Hlavní město Praha

1,59

 

2. místo

www.gotobrno.cz

Provozovatel webu: město Brno

1,88

 

3. místo

http://tourism.olomouc.eu/

Provozovatel webu: Statutární město Olomouc

1,88

 

Hodnocení:

Webové stránky zaměřené na turismus se posuzovaly dle následujících kritérií. Obecně posuzovala struktura a jazyková úroveň obsahu, kompozice, úroveň grafického sdělení, kontext se soudobým výtvarným trendem a novými technologiemi.

Kritéria hodnocení:

1) Grafické zpracování

• moderní a atraktivní design

• multimediální obsah (videa, fotografie, virtuální prohlídky)

• optimalizace pro zobrazení v tabletech a mobilech

2) Obsah a textová úroveň

• textová úroveň a logika obsahu

• přehlednost a snadnost orientace

• šíře informací (sport, kultura – i kina a divadla, koncerty…, památky, akce, gastronomie, ubytování, doprava)

• Jsou zde i informace o možnostech v okolí města (v regionu)?

• Je většina informací statických, nebo často (denně?) aktualizovaných?

• Je zde možnost customizace (tvorba vlastních plánů, možnost nalogování se)

3) Provázanost/Atraktivita/Praktické aspekty

• Provázání s dopravou (plán trasy a navigace, čas dopravy, auto/pěšky/MHD)

• Možnost online rezervací

• Provázanost se sociálními médii

• Atraktivnost webu

• Využití reklamního prostoru

 

Firemní médium roku 2012 - 9. ročník institucionálních komunikací

Registrace do ankety Firemní médium roku 2012 probíhala od 12.4. 2013 do 17.6. 2013. Do letošního ročníku ankety se přihlásilo dvacet-čtyři subjektů s více jak padesáti médii.

Seznam přihlášených do ankety Firemní médium roku 2012:

Slavnostní odpoledne se uskutečnilo ve středu 18.9. 2013 v Galerii GATE v Praze v Husově ulici 21 od 13:00.

V odborné porotě, která vyhodnotila Firemní médium roku 2012, zasedl předseda představenstva Komory Public Relations (KoPR) Jiří Chvojka; Jakub Kalenský, novinář a držitel ceny Novinářská křepelka; Jakub Galuška, grafik a Jan Charvát, majitel agentury CCG – Czech Communication Group, s.r.o.. Porotci posuzovali přesnost, důvěryhodnost, strukturu a jazykovou úroveň obsahu, kompozici, úroveň výtvarného sdělení, kontext se soudobým výtvarným trendem, typografii, práci s fotografiemi a ilustracemi a přínos pro propagaci vydavatele.

Výherci tohoto ročníku jsou následující:

KATEGORIE TISKOVINA - FIREMNÍ TISKOVINA: Business to clients (B2C) - ČD Pro Vás (České dráhy, a.s.)

KATEGORIE TISKOVINA - FIREMNÍ TISKOVINA: INTERNÍ KOMUNIKACE - Kompas (ČSOB, a.s.)

KATEGORIE TISKOVINA – TISKOVINA VEŘEJNÉ A STÁTNÍ SPRÁVY - Muni.cz (Masarykova univerzita )

KATEGORIE VÝROČNÍ ZPRÁVA – FIREMNÍ VÝROČNÍ ZPRÁVA - Výroční zpráva 2012 (Kooperativa pojišťovna, a.s.)

KATEGORIE INTERNET – WWW STRÁNKY - www.ceskapojistovna.cz (Česká pojišťovna, a.s.)

KATEGORIE INTERNET – Sociální sítě - Veterinární a farmaceutická univerzita Brno

Čestné uznání Komory Public Relations (KoPR) - Most fandí sportu (Magistrát města Mostu)

Zvláštní cena poroty - Navigátor (ČSOB, a.s.)

Partneři tohoto ročníku: MMPortal.cz a GATE Galerie a informační centrum

GATE Galerie a informační centrum:

GATE Galerie a informační centrum je nový kulturní prostor s informačním centrem Středočeského kraje. Koncept provozu vychází z polohy objektu v centru města na hlavní turistické trase mezi Staroměstským náměstím a Karlovým mostem. Zároveň navazuje na předchozí funkci objektu, Informačního centra spolu s Českým muzeem výtvarných umění (ČMVU, dnes GASK).

Ve třech funkčně propojených domech najdete:

V průběhu roku u nás najdete různé výstavy moderního umění.

GATE Galerii a informační centrum provozuje pro Středočeský kraj akciová společnost Středočeská turistická a informační služba.

MMPortal.cz

MMportal.cz vznikl v roce 2009 a je specializovaným serverem pro zaměstnance českých agentur z různých marketingových oborů, jejich dodavatele, in-house marketingové pracovníky firem, pracovníky v médiích, studenty marketingových oborů a další příznivce této tématiky. MMportal.cz umožňuje efektivní a přesně cílenou prezentaci pro firmy pracující v oboru a jejich dodavatele; nabízí nejenom prostor pro profesní prezentaci jednotlivců a vzájemnou komunikaci s ostatními uživateli portálu ale hlavně také informace užitečné pro práci a profesní rozvoj v oblasti, marketingu, reklamy, public relations, promotions a dalších oborů.

 


2011 Všechna práva vyhrazena
www.komorapr.cz : info@komorapr.cz

vytvořilo Anything Studio